گزارش نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری استان تهران با مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی – ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

   در راستای گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، نشست صمیمانه مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری استان تهران با حضور دکتر سیداحمدرضا خضری مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز ‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴، در محل وزارت علوم، سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد.این نشست با هدف بررسی راهبردهای نوین در حوزه روابط عمومی علمی، تبادل تجارب بین دانشگاه‌ها، ارتقاء هماهنگی‌های بین‌دستگاهی، و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی روابط عمومی در فضای نوین ارتباطات برگزار گردید.
   در ابتدای نشست، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی، به اهمیت و نقش راهبردی روابط عمومی در ارتقاء تصویر علمی و پژوهشی کشور اشاره کردند. وی تاکید کرد: در تلاش هستیم که روابط عمومی وزارت علوم را به جایگاه اصلی و شایسته‌ خود بازگردانیم؛ یعنی دست‌کم در سطح مدیریت روابط عمومی، ساختاری مستقل از حوزه وزارتی داشته باشد. چرا که داشتن هویت مستقل به روابط عمومی کمک می‌کند تا کار خود را حرفه‌ای‌تر، مؤثرتر و با اعتماد به‌ نفس بیشتری انجام دهد.در ادامه این نشست، چند تن از مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه شاهد، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگاه‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و به موضوعاتی همچون: ضرورت بازتعریف نقش روابط عمومی در فضای رسانه‌ای جدید و شبکه‌های اجتماعی، کمبود نیروی انسانی متخصص و جذب نیروی متخصص، چالش‌های بودجه‌ای و در صورت امکان ابلاغ بودجه اختصاصی برای روابط عمومی‌ها، لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال در ارتباطات، برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های تخصصی و دوره‌های توانمندسازی کارکنان روابط عمومی و نشست‌های دوره‌ای روابط عمومی‌ها.همچنین، در این نشست خانم لیلا کاویانی از مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور نیز حضور داشتند و با مشارکت در بحث‌ها، دیدگاه‌ها و تجاربی را در زمینه فعالیت‌های روابط عمومی در نهادهای پژوهشی ارائه دادند.
   در پایان نشست، مشاور وزیر تأکید کردکه دوران روابط عمومی سنتی به سر آمده و باید روابط عمومی‌ها به‌سمت رویکردهای مدرن و فناورانه حرکت کنند. همچنین به‌کارگیری ابزارهای نوین ارتباطی، هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال از جمله ضرورت‌های انکارناپذیر برای اثربخشی در این عرصه عنوان شد.وی اظهار کرد سازمان ما چیزی جز نهاد علم نیست و با جامعه ارتباط وسیع دارد باید از حرف زدن پرهیز کرد و گفتاردرمانی فایده‌ایی ندارد و باید عمل‌گرا باشیم و متناسب با نیازهای جامعه عمل کنیم. محتوا محور بودن، نیاز حیاتی امروز روابط عمومی‌هاست. این محتوا باید نمایانگر نقش واقعی دانشگاه‌ها به‌عنوان نهادهای علمی اثرگذار در جامعه باشد و در جهت ارتقاء سواد علمی عمومی حرکت نمایند.این نشست با تأکید بر هم‌افزایی، ارتقاء مهارت‌ها و برنامه‌ریزی مشترک میان دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، برگزاری جشنواره سراسری آثار روابط عمومی، پرداختن به پیشرفت‌های علمی و ترویج یافته‌های مهم علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با دانش روز (هوش مصنوعی)، جذب نیروی متخص، ایجاد روابط عمومی مدرن، تغییر نگرش نسبت به روابط عمومی و تبدیل آن به مرکز ارتباطات به پایان رسید.

آخرین اخبار

Start typing to see posts you are looking for.