چاپ و انتشار کتاب تحلیل سابقه رخداد واقعه با استفاده از نرم‌افزار SAS

در سال‌های اخیر، با توجه به تغییر و تحولات جمعیت در کشور از جمله کاهش نرخ باروري و مسئله سالمندي جمعیت در سال‌هاي آينده، سیاست‌های کلی جمعیت در ۱۴ بند در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد؛ تا براساس آن و با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و پيشرفت کشور، با توجه به پویندگی،  بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نـرخ رشـد جمعیت و نـرخ بـــاروری در سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متناسب با اين سیاست‌ها انجام گیرد و اجـرای آنها به طور مستمر رصد شود.
مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور، به عنوان تنها مؤسسه ملي، در پاسخ به نیازهای پژوهشي كشور و منطقه در زمينه مسائل و مباحث تخصصي جمعيت  براي انجام تحقيقات جمعيتي در کشور، بيش از دو دهه است که در حوزه‌های ازدواج، خانواده و فرزندآوري؛ جمعيت، سلامت و طول عمر؛ جمعيت، اقتصاد، سرمايه انساني و بازارکار؛ جمعيت، محيط زيست و توسعه ­پايدار؛ مهاجرت داخلي و شهرنشيني؛ روش‌های آماری و مدل­سازي جمعيت در قالب دو پژوهشكده فعاليت مي‌نمايد. اين مؤسسه در راستای مأموریت سازمانی خود، رسالت مهمی را در تحليل مسائل جمعیتی و تدوین سیاست­ها و برنامه‌ها در اين حوزه به عهده دارد.

از آنجا که یکی از فعالیت‌های مؤسسه انتشار گزارش‌ها و کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف جمعیتی در راستاي مأموريت مؤسسه و آخرين بند سياست‌هاي ابلاغي «رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی در ابعاد کمی و کیفی با ایجاد ساز و کار مناسب و تدوین شاخص‌های بومی توسعه انسانی و انجام پژوهش‌های جمعیتی و توسعه انسانی» مي‌باشد؛ کتاب تحليل سابقه رخداد واقعه با استفاده از نرم‌افزار SAS که به تحليل داده‌هاي جمعيتي با روش‌هاي پيشرفته آماري مي‌پردازد، توسط دو نفر از دانشياران مؤسسه خانم‌ها دکتر آرزو باقري و دکتر مهسا سعادتي تأليف شده است.
این کتاب مهم و ارزشمند، حاصل چندین سال مطالعه و انجام طرح‌هاي پژوهشي مشترک نویسندگان است. تلاش و زحمات ارزشمند ایشان در تألیف کتاب شایسته تقدیر و سپاس مي‌باشد. همچنین لازم است از ارزیابی، نظارت و دقت نظر دو نفر از اساتید برجسته آمار کشور، جناب آقای دکتر مجتبي گنجعلي و دکتر محمد اصغري جعفرآ بادي در به ثمر رسیدن این کتاب تقدیر و تشکر گردد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب، اینجا کلیک کنید. همچنین جهت سفارش کتاب، با “مسئول کتابخانه و انتشارات”موسسه به شماره داخلی ۱۰۵ تماس حاصل فرمائید.

آخرین اخبار

Start typing to see posts you are looking for.